Mikä SALLIVAn verkkokurssi?

Lähde mukaan verkkokurssille! Ilmoittaudu...

Sallivan 6 askelta järjevään painonhallintaan - verkkokurssilla​ opetan lähes kädestä pitäen miten saat ateriarytmin ja annoskoon paremmaksi. Opit syömään sinun elämääsi sopivaan ateriarytmiin ja maltillisia annoksia, mutta riittävästi. Opit syömään enemmän kehoa kuunnellen sopivia annoksia hyvässä rytmissä. Hyvän ateriarytmin avulla parantuu usein myös elämänrytmi. Kurssin avulla silmäsi tottuvat pikkuhiljaa uuteen annoskokoon. Kurssilla opitaan rytmin ja koon lisäksi myös ruokavalion sallivampaa ajattelua, josta oivalluksista mieli ja keho kiittävät sinua vielä monta vuotta tästä eteenpäin...

Kurssin taustaa, miksi keskittyä muutamaan asiaan?

Asiakkaistani 99% ovat onnistuneet pudottamaan painoa pysyvästi, kun ovat parantaneet ateriarytmiä ja annoskokoa sekä ottamalla hyvät välipalat mukaan ruokavalioon. Kurssin avulla opit ennakoimaan päivän ruokailuja paremmin. Opit suhtautumaan myös joustavasti ateriarytmiin eli et hätkähdä yllätyspäiviä vaan ne ovat luonnollinen osa arkea.

Usein kuulen, että asiakkaat kertovat, että ateriarytmin pitäminen kyllä onnistuu arkena, mutta juhlapyhät tai loma-ajat tulevat sekoittamaan hyvin alkanutta elämäntapamuutosta. Näin ei tarvitse olla, vaan elämä koostuu erilaisista päivistä ja kurssin jälkeen osaat suhtautua luonnollisemmin myös näihin poikkeuspäiviin, jotka ovat joskus ruokavalion kannalta haastavia. Opit ehkä nauttimaan enemmän näistä pyhistä sekä lomista, koska ruokavaliosi on tasapainossa etkä hätkähdä niiden tuomaa muutosta. Kurssin oppien avulla saat mielitekosi vähemmäksi, koska syöt tasaisesti päivän aikana ja sopivia annoksia. Toki mielitekoja voi näistä huolimatta esiintyä, mutta kurssilla opetellaan sallivaa ajattelua ruokavalion suhteen. Sattumat tai herkut ovat luonnollinen osa ruokavaliota ja niiden ehdoton karsiminen ruokavaliosta vie luonnollista ruokasuhdetta väärään suuntaan.

Ateriarytmi ja annoskoko kun saadaan kohdilleen, niin on helpompi toteuttaa myös sallivampaa ajattelua ruokavalion suhteen. Sallivampi ajattelu ei tarkoita, että alat olemaan itsesi ja ruokavaliosi suhteen välinpitämätön vaan ystävällinen itselle. Nautit ruoan tuoksuista, mauista, väreistä, hetkestä ja kaikesta siitä, joka liittyy onnistuneeseen ruokailuun. Päästää irti mahdollisesta liian karkeasta ruokien ja juomien jaosta terveellisiin ja epäterveellisiin, jolloin vaarana on kadottaa luonnollinen suhde ruokaan.

Miksi kannattaa keskittyä olennaiseen?

Yrität syödä esimerkiksi mahdollisimman kevyesti ja muka terveellisesti, jolloin voidaan myös mennä ruokavaliossa pieleen. Aletaan syödä napostelun omaisesti pelkkiä “hyviä” välipaloja, jolloin syödään jaksamisen kannalta liian kevyesti ja aletaan vierastaa tavallista ruokaa. Tai syödään pelkkiä salaattilounaita kevyemmän ruokavalion toivossa ja illalla tämä valinta näyttäytyy illan mielitekoina. Aletaan miettiä liikaa proteiinien, rasvan ja hiilihydraattien eli energiaa tuovien ravintoaineiden suhdetta ja/tai määriä ruokavaliossa. Näin unohdetaan perusasiat ateriarytmi ja annoskoko, jotka ovat pielessä eikä haluttua tulosta synny esim. lihasten kasvattamiseksi tai painon laskuun?

Verkkokurssi käytännössä:

Kurssialusta sisältää videoita ja tehtäviä 6 pääotsikon verran. Voit edetä kurssilla esimerkiksi tekemällä tehtäviä joka toinen viikko, jolloin kurssin kesto on n. 3 kuukautta. Saat käyttöösi kurssin alettua pääsyn suljettuun Fb-ryhmään nimeltään Salliva sisäpiiri. Voit jäädä ryhmään itselle sopivaksi ajaksi ja toki niin kauan kun Salliva ruokavalion fb-sivut ovat olemassa. Ryhmän vertaistuki auttaa sinua uuden ruokavalion kanssa ja motivaation ylläpito on vielä helpompaa kun saat ryhmästä peiliä omille ajatuksille ja tekemisille. Lisäksi saat Ninnan, asiantuntijan tuen ryhmän tuen lisäksi. Voit olla minuun yhteydessä fb-ryhmän kautta tai sähköpostin välityksellä.

Lisäksi Salliva sisäpiiri ryhmässä on joka kuukausi kyselytunteja sekä kuukausittain vaihtuvat teemat, jotka tukevat ruokavalion muutosta myös muilta osin kuin ateriarytmi, annoskoko ja salliva ajattelu. Ryhmän ja/tai minun tuki auttavat ylläpitämään myös motivaatiotason mahdollisimman hyvänä. Yksi kurssin aiheista on sisäinen motivaatio, joka on tärkeä onnistuneessa muutosprosessissa, koska sen avulla löydät itsellesi merkityksen tekemiseen. Uuden ruokavalion myötä teet oikeastaan koko elämänmuutoksen, jossa tärkeitä tekijöitä ovat ravinnon lisäksi lepo, liike sekä miten pitää virkeä mieli. Näitä muutosta tukevia osa-alueita käsitellään Salliva sisäpiiri tai bonuspalveluissa toiveidesi mukaan.

Verkkokurssin bonuspalvelut:

Sinun on mahdollista ostaa minun asiantuntijapalveluita verkkokurssin tueksi ns. bonuspalveluina. Näiden avulla saat yksilöllisempää tukea, kuten sparraus (puhelin / skype) 45min 77€ tai isosisko (WhatsApp) alk. 67€/kk palveluilla. Tai jos koet omaksesi valmiin ruokataulukon ja siihen kauppalistan (yhteensä 327€), jolloin kaupassakäynti on helpompaa, niin sekin onnistuu. Verkkokurssin yhteydessä ostetuista bonuspalveluista saat 15% alennuksen. Nämä bonuspalvelut voit ostaa myös ilman verkkokurssia.